Tuesday, May 14, 2013

EXPRESSION OF THE DAY: 10 Idioms with the word EAT

Hi guys!!! This weekend was Mother's Day, and I bet many of you had a chance to eat a lot... I did! I had lots of chocolate and I ate this AMAZING cake my sister got with dulce de leche.... OMG, what was that!? Thank God it's over, and now I'm here trying to get back on track with no sweets during the week, how hard is that... So inspired by my sweet tooth, I decided to post 10 idioms related to the word EAT!!! Let's see if you can guess the meaning of them???
Olá pessoal!!! Esse final de semana foi o Dia das Mães, e aposto que muitos de vocês tiveram a chance de comer muito... eu comi! Comi um monte de chocolate e um bolo MARAVILHOSO que a minha irmã levou com doce de leite... Meu Deus, o que foi aquilo!? Graças a Deus que acabou, e agora estou aqui tentando voltar à ativa sem doces durante a semana, como é difícil... Então, inspirada pelo meu lado formiguinha, decidi postar 10 expressões idiomáticas relacionadas com a palavra EAT!!! Vamos ver se vocês conseguem adivinhar o significado delas???

Now check your answers and the examples:
Agora confira suas respostas e os exemplos:

1) i / 2) a / 3) g / 4) b / 5) j / 6) c / 7) f / 8) d / 9) h / 10) e

No comments:

Post a Comment