Monday, February 18, 2013

EXPRESSION OF THE DAY: Goose bumps

Good morning guys!!! Another Monday and I have a challenge for you:
Bom dia, pessoal!!!
Mais uma segunda-feira e tenho um desafio para vocês:

Who know what GOOSE BUMPS is???
Quem sabe o que é GOOSE BUMPS???

If you thought about that feeling we have when we feel cold, surprised, touched, afraid or excited, that the hair on your skin goes up, you're right!!!
Se você pensou em uma sensação que temos quando estamos com frio, surpresos, emocionados, com medo ou empolgados, que o pelo na sua pele sobe, você está certo!!!

There is nothing to do with animals, even though we know a goose is a water bird... 
Não tem nada a ver com animais, mesmo que a gente saiba que um ganso é um pássaro aquático...

Examples:
Exemplos:

I get goose bumps every time I see Saw.
Eu fico arrepiado toda vez que assisto a Jogos Mortais.

Stop telling me this story, it gives me goose bumps because it's so touching.
 Pare de me contar essa história, me dá arrepio por ser tão emocionante.

Liked that one??? Hope so!!! =)
Gostou dessa??? Espero que sim!!! =)

No comments:

Post a Comment